Zapraszam do kontaktu | kontakt@jadietetyk.pl

Zapiekanka kokosowo-owocowa w kokilkach

Ten niskowęglowodanowy przepis smakuje wyśmienicie zarówno na ciepło, jak i na zimno, dlatego może być świetną przekąską do pracy lub szkoły.

Moje pierwsze skojarzenie po spróbowaniu to kaszka manna z owocami, choć mąka kokosowa, która jest bazą zapiekanki, to z pewnością jej dużo zdrowszy odpowiednik.

W przepisie użyłam mrożonych owoców jagodowych, ze względu na najniższą zawartość węglowodanów i kwaśny smak, który świetnie komponuje się z kokosem.

SKŁADNIKI/ 2 porcje

  • pół szklanki mąki kokosowej, u mnie 65 g
  • 2 jaja
  • 100 g mrożonych owoców jagodowych
  • ⅓ szklanki wody
  • szczypta soli

PRZYGOTOWANIE

Do miski wbijam jajka, szczyptę soli i dokładnie roztrzepuję. Dodaję mąkę kokosową i wlewam 1/3 szklanki wody. Mieszam wszystko, na koniec dodaję owoce.

Całość przekładam do 2 kokilek i piekę w piekarniku w 160 stopniach ok. 20-25 minut.

Wartość odżywcza całości: 470 kcal, 17 g białka, 40 g tłuszczów, 10,5 g węglowodanów  

Wartość energetyczna porcji:  235 kcal, 8,5 g białka, 20 g tłuszczów, 5,3 g węglowodanów

UWAGA! Zawartość makro w dużej mierze zależy od mąki kokosowej- nie dla każdej jest taka sama. 

 

Dodaj komentarz