Menu
Desery / Kolacje / Przekąski / Przepisy / Śniadania

Zapiekanka owocowa (keto, lchf)

zapiekanka owocowa keto dieta ketogeniczna przepisy deser jadietetyk

Ta zapiekanka owocowa smakuje wyśmienicie zarówno na ciepło, jak i na zimno, dlatego może być świetną przekąską do pracy lub szkoły.

Moje pierwsze skojarzenie po spróbowaniu to kaszka manna z owocami, choć mąka kokosowa, która jest bazą zapiekanki, to z pewnością jej dużo zdrowszy odpowiednik.

W przepisie użyłam mrożonych owoców jagodowych (malin, porzeczek i jagód), ze względu na najniższą zawartość węglowodanów i kwaśny smak, który świetnie komponuje się z kokosem. Jeśli nie ograniczasz węglowodanów, do zapiekanki możesz użyć jabłek, gruszek lub śliwek.

SKŁADNIKI/ 2 porcje

– pół szklanki mąki kokosowej, u mnie 65 g

– 2 jaja

– 100 g mrożonych owoców jagodowych

– ⅓ szklanki wody

– szczypta soli

ZAPIEKANKA OWOCOWA- PRZYGOTOWANIE

Do miski wbijam jajka, szczyptę soli i dokładnie roztrzepuję. Dodaję mąkę kokosową i wlewam 1/3 szklanki wody. Mieszam wszystko, na koniec dodaję owoce. Nie trzeba ich wcześniej odmrażać.

Całość przekładam do 2 kokilek i piekę w piekarniku w 160 stopniach ok. 20-25 minut.

Wartość odżywcza całości: 470 kcal, 17 g białka, 40 g tłuszczów, 10,5 g węglowodanów

Wartość energetyczna porcji: 235 kcal, 8,5 g białka, 20 g tłuszczów, 5,3 g węglowodanów

UWAGA! Zawartość makro w dużej mierze zależy od mąki kokosowej- nie dla każdej jest taka sama.

Sprawdź również moje inne keto desery.

 

Brak komentarzy

    Zostaw komentarz