Schab w sosie śmietanowym ze szparagami (keto, lchf)

Wyczekiwany przeze mnie sezon na szparagi trwa! Czekam na niego z utęsknieniem cały rok bo szparagi to zdecydowanie jedne z moich ulubionych warzyw.

Jak tylko pojawiają się w sklepach goszczą w mojej kuchni bardzo często. Dlatego dziś chcę podzielić się z wami przepisem na pyszny i prosty obiad ze szparagami w wersji keto- schab w sosie śmietanowym ze szparagami. 

SKŁADNIKI/ 2 porcje

– 300 g schabu 

– 1 pęczek zielonych szparagów, 500 g 

– 20 g masła klarowanego 

– 100 g śmietanki 30 %

– łyżka posiekanej natki pietruszki, 4 g 

– 1 łyżeczka sosu sojowego tamari, 5 g 

– sól, świeżo zmielony pieprz

PRZYGOTOWANIE

Mięso kroimy w cienkie plastry (u mnie wyszły 4 plastry). Na patelni rozgrzewamy masło i wkładamy mięso. Przyprawiamy pieprzem i solą, dolewamy wodę i dusimy około 1 godziny, od czasu do czasu przewracając mięso na drugą stronę. 

Szparagi myjemy. Odłamujemy ich twarde końcówki (około ⅓ dołu). Resztę łodyg kroimy na pół i wrzucamy do ugotowanego mięsa. Dodajemy śmietankę i sos sojowy. Całość dusimy 3-4 minuty.

Gotowane danie posypujemy obficie natką pietruszki. 

Smacznego! 

Fanom szparagów polecam sałatkę ze szparagami KLIK

Wartość energetyczna całości: 919 kcal, 77 g białka, 63 g tłuszczów, 11 g węglowodanów przyswajalnych

Wartość energetyczna porcji: 460 kcal, 38,5 g białka, 31,5 g tłuszczów, 5,5 g węglowodanów przyswajalnych

Moje uwagi

  1. Makro jest wyliczone dla 320 g szparagów, które zostały po odłamaniu twardych końcówek.
  2. Porcja zawiera dużą ilość białka. Jeżeli jesteś na adaptacji, proponuję zmniejszyć ilość mięsa do 100 g na porcję. 
  3. Osobom na diecie ketogennej polecam zjeść danie z sałatką na bazie oliwy z oliwek lub dodać do dania więcej masła, żeby podbić tłuszcz. 

Dodaj komentarz