Menu
Kolacje / Przepisy / Sałatki / Śniadania

Sałatka z awokado i tuńczykiem (keto, lchf)

Lubicie awokado? Ja je uwielbiam. Obowiązkowo znajduje się w moim tygodniowym menu w różnej formie: sałatek, koktajli czy jako dodatek do jaj na keto śniadanie.

Zdrowa i kolorowa keto sałatka z awokado i tuńczykiem to świetny pomysł na pierwsze lub drugie śniadanie. Szybki i prosty, a do tego bardzo sycący posiłek, który przygotujecie w 10 minut.

SKŁADNIKI

– łyżka sezamu czarnego, u mnie 10 g (zamiast sezamu możesz użyć pestek dyni, słonecznika, dowolnych orzechów)

– tuńczyk w wodzie, 65 g (najlepiej ze słoiczka, a nie z puszki)

– 10 oliwek, 25 g

– łyżka kaparów, 10 g

– mała cebula czerwona, 70 g

– 3 rzodkiewki, 45 g

– 3 łyżki oliwy z oliwek, 30

– łyżeczka musztardy, 10 g

– łyżeczka soku z cytryny

– zioła

PRZYGOTOWANIE

Awokado kroimy i skrapiamy z każdej strony sokiem z cytryny. Warzywa kroimy wedle uznania. Oliwę łączymy z ulubionymi ziołami i musztardą. Łączymy całość.

Wartość energetyczna porcji:  578 kcal, 19,4 g białka, 50,5 g tłuszczów, 11,5 g węglowodanów przyswajalnych

Brak komentarzy

    Zostaw komentarz