Menu
Kolacje / Przepisy / Sałatki / Śniadania

Sałatka z awokado i tuńczykiem (keto, lchf)

keto sałatka z awokado tuńczyk dieta ketogeniczna przepisy śniadanie jadietetyk

Jestem ogromną fanką awokado! 🙂 Dlatego keto sałatka z awokado musiała znaleźć się na blogu i pojawi się pewnie jeszcze nieraz w różnych odsłonach.

Awokado to owoc o wielu wartościach odżywczych. Jest źródłem zdrowych kwasów tłuszczowych, dlatego jest szczególnie polecany na diecie ketogenicznej. U mnie obowiązkowo przynajmniej raz w tygodniu w formie sałatek, koktajli czy guacamole.

Jednym z pomysłów na zastosowanie awokado jest sałatka z tuńczykiem, która jest świetnym pomysłem śniadanie lub kolację. Szybki i prosty, a do tego bardzo sycący posiłek, który przygotujecie w 10 minut.

SKŁADNIKI

– tuńczyk w wodzie, 65 g (najlepiej ze słoiczka, a nie z puszki)

– 10 oliwek, 25 g

– łyżka kaparów, 10 g

– mała cebula czerwona, 70 g

– 3 rzodkiewki, 45 g

– 3 łyżki oliwy z oliwek, 30 g

– łyżeczka musztardy, 10 g

– łyżeczka soku z cytryny, 6 g

– łyżka sezamu czarnego, u mnie 10 g (zamiast sezamu możesz użyć pestek dyni, słonecznika lub dowolnych orzechów)

– ulubione zioła

KETO SAŁATKA Z AWOKADO- PRZYGOTOWANIE

Awokado obieramy, wyciągamy pestkę i kroimy w dowolny sposób. Skrapiamy z każdej strony sokiem z cytryny. Pozostałe warzywa również kroimy wedle uznania.

Oliwę łączymy z ulubionymi ziołami i musztardą.

Łączymy wszystkie składniki sałatki.

Wartość energetyczna porcji: 578 kcal, 19,4 g białka, 50,5 g tłuszczów, 11,5 g węglowodanów przyswajalnych

Brak komentarzy

    Zostaw komentarz