Menu
Kolacje / Obiady / Przepisy / Śniadania

Pieczona feta (keto, lchf)

Pieczona feta (keto, lchf) jadietetyk

Prosto i efektownie, czyli pieczona feta. Idealne keto śniadanie na ciepło lub wegetariański obiad.

Wszystkim fanom sera feta ten przepis z pewnością przypadnie do gustu, a osoby, które za fetą nie przepadają mogą odkryć ją na nową, ponieważ ser w formie pieczonej smakuje całkiem inaczej. Staje się miękki, kremowy, bardzo delikatny i rozpływający się w ustach.

Niebo w gębie! Spróbujcie sami.

SKŁADNIKI

  • 1 ser feta, 200 g (prawdziwy ser produkowany z mleka owczego z dodatkiem mleka koziego)
  • 1 garść pomidorków koktajlowych, 100 g
  • 10 oliwek, 25 g
  • 2 łyżki oliwy z oliwek, 20 g
  • 1/2 łyżeczki suszonego oregano, 3 g
  • szczypta świeżo zmielonego pieprzu
  • opcjonalnie świeża bazylia

PRZYGOTOWANIE – pieczona feta

Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni C.

W naczyniu żaroodpornym układamy umyte i osuszone pomidorki koktajlowe oraz oliwki. Skrapiamy 1 łyżką oliwy i mieszamy.

Pomiędzy warzywami układamy ser, delikatnie go nacinamy i polewamy pozostałą ilością oliwy. Posypujemy obficie suszonym oregano i świeżo zmielonym pieprzem.

Naczynie przekładamy do piekarnika i pieczemy 20 minut.

Podajemy w towarzystwie świeżej bazylii.

Gotowe!

Wartość odżywcza całości: 669 kcal, 36 g białka, 55 g tłuszczu, 6 g węglowodanów przyswajalnych, 3 g błonnika

Pieczona feta – uwagi

Pieczoną fetę możemy przygotować z dodatkiem przeróżnych warzyw. Poza pomidorkami i oliwkami, idealnie sprawdzi się bakłażan, cukinia, czerwona cebula, szparagi oraz papryka. Dla osób na low carb, fajnym dodatkiem będą również bataty lub młode ziemniaki.

Sprawdź koniecznie moje pozostałe przepisy z serem feta w roli głównej.

Brak komentarzy

    Zostaw komentarz