Menu
Obiady / Przekąski / Przepisy / Śniadania

Papryka zapiekana z wołowiną i mozzarellą (keto, lchf)

zapiekana papryka (keto, lchf)

Nadziewana i zapiekana papryka keto – próbowaliście kiedyś? To bardzo popularne danie, które można przygotować na wiele sposobów.

W zależności od tego jakich składników użyjemy, danie może stanowić pełnowartościowy posiłek lub być przekąską na różnego rodzaju przyjęciach.

Moja propozycja dla Was to przepis na zapiekaną paprykę z wołowiną i mozzarellą z delikatną nutą curry.

SKŁADNIKI/ 4 porcje

– 2 duże papryki, 440 g

– 200 g mielonej wołowiny

– 8 łyżeczek tartej mozzarelli, 48 g

– 3 łyżki masła klarowanego, 20 g

– przyprawy: kurkuma, imbir, kolendra mielona, pieprz Cayenne, czosnek, gałka muszkatołowa, sól, świeżo mielony pieprz

– kilka listków bazylii do dekoracji

PRZYGOTOWANIE – zapiekana papryka keto

Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni. Papryki przecinamy na połówki i oczyszczamy z gniazd nasiennych. Przyprawiamy solą i pieprzem. Przekładamy na blachę wysmarowaną masłem (1 łyżka) i pieczemy 15 minut.

Na pozostałej ilości masła dusimy mięso mielone (około 10 minut). Gdy mięso nabierze koloru dodajemy przyprawy i całość dokładnie mieszamy.

Po upływie 15 minut wyciągamy warzywa z piekarnika. Na dno każdej połówki nakładamy łyżeczkę sera, następnie porcję mięsa i ponownie łyżeczkę sera. Całość zapiekamy kolejne 15 minut.

Po wyciągnięciu papryki możemy posypać porwanymi listkami bazylii lub natką pietruszki.

Smacznego!

Wartość energetyczna całości: 850 kcal, 60 g białka, 58 g tłuszczów, 20 g węglowodanów przyswajalnych

Wartość energetyczna porcji: 212,5 kcal, 15 g białka, 14,5 g tłuszczów, 5 g węglowodanów przyswajalnych

Brak komentarzy

    Zostaw komentarz