Menu
Desery / Przepisy

Kokosowy jabłecznik (keto, lchf)

keto jabłecznik deser ciasto jadietetyk1

Dzisiaj przygotowałam dla Was przepis na bardzo proste i szybkie jesienne ciasto – keto jabłecznik z nutą kokosa, a do tego pięknie pachnący cynamonem.

Jabłka nie należą do niskowęglowodanowych owoców, ale w odpowiedniej ilości i w połączeniu z innymi składnikami, mogą być podstawą pysznego niskowęglowodanowego deseru.

O ile nie zjemy od razu całego ciasta. 🙂

Ciacho idealne do porannej kawy.

SKŁADNIKI – keto jabłecznik

Ciasto

– 100 g masła

– 5 jaj

– 85 g mąki kokosowej (około 1 szklanki)

– 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia, 4 g

– 7 łyżek wody

Farsz jabłkowy:

– 500 g jabłek (pozbawione gniazd nasiennych i skórki)

– 1 łyżeczka cynamonu, 4 g

– 1 łyżka masła lub oliwy, 10 g

PRZYGOTOWANIE – keto jabłecznik

Jabłka myjemy, obieramy, usuwamy gniazda nasienne, kroimy w niedużą kostkę i smażymy na maśle około 15-25 minut. W trakcie smażenia dodajemy cynamon.

Do miski wbijamy jajka i dokładnie miksujemy. Dodajemy stopniowo rozpuszczone, ostudzone masło, mąkę, proszek do pieczenia i opcjonalnie słodzik. Całość dokładnie miksujemy.

Do ciasta dodajemy stopniowo po jednej łyżce wody, ciągle mieszając.

Ciasto dzielimy na dwie porcje. Jedną porcję nakładamy na spód naczynia*, na nią układamy podsmażone jabłka i na wierzch kolejną porcję ciasta.

Pieczemy około 25 minut w temperaturze 200° C.

Porcja ciasta to 1/8 całości.

*Użyłam tortownicy o średnicy około 16 cm.

Sprawdź koniecznie pozostałe przepisy na keto desery.

Wartość odżywcza całego ciasta: 1623 kcal, 48 g białka, 127 g tłuszczu, 66 g węglowodanów przyswajalnych, 12 g błonnika

Wartość odżywcza porcji: 203 kcal, 6 g białka, 16 g tłuszczu, 8 g węglowodanów przyswajalnych, 1,5 g błonnika

Brak komentarzy

    Zostaw komentarz