Menu
Obiady / Przepisy

Gulasz cielęcy z boczniakami (keto, lchf)

gulasz cielęcy keto jadietetyk z boczniakami

Dzisiaj mam dla Was przepis na proste i niesamowicie aromatyczne danie z cielęciną i boczniakami w wersji keto.

Cielęcina to bardzo delikatnie i soczyste mięso. W porównaniu z wołowiną nie wymaga długiego przygotowania. Z tego względu polecam ją wszystkim spieszącym się i lubiącym aromatyczne potrawy.

SKŁADNIKI/ 2 PORCJE

– 250 g łopatki cielęcej

– 250 g boczniaków

– 20 g masła

– 25 g oliwy z oliwek

– mała papryczka chili, 4 g

– ząbek czosnku, 6 g

– 200 ml śmietanki 30 %

– ziele angielskie, liść laurowy, świeżo zmielony pieprz

PRZYGOTOWANIE

Cielęcinę myjemy i kroimy na małe kawałki. W głębokiej patelni rozgrzewamy 2 łyżki (20 g) oliwy z oliwek i wrzucamy mięso. Smażymy kilka minut do zarumienienia się mięsa z każdej strony.

Czosnek drobno siekamy, a papryczkę chilli kroimy w cienkie plasterki. Całość wrzucamy do przesmażonego mięsa. Dodajemy szklankę wody, ziele angielskie, pieprz, listki laurowe i całość gotujemy 30 minut. W razie potrzeby dolewamy więcej wody.

W między czasie boczniaki kroimy na mniejsze kawałki i smażymy na łyżeczce oliwy (5 g) na średnim ogniu przez około 3 minuty z każdej strony. Pod koniec doprawiamy solą.

Po upływie 30 minut upewniamy się, czy mięso jest miękkie i czy woda całkowicie odparowała. Jeśli tak- do mięsa dodajemy boczniaki i masło. Całość dusimy 3 minuty. Dodajemy śmietankę, doprawiamy pieprzem i solą. Całość mieszamy i zagotowujemy.

Gotowe danie posypujemy natką pietruszki.

Wartość energetyczna porcji:  658 kcal, 32 g białka, 55 g tłuszczów, 9 g węglowodanów przyswajalnych

Brak komentarzy

    Zostaw komentarz