Zapraszam do kontaktu | kontakt@jadietetyk.pl

Kokosowy jabłecznik (keto, lchf)

Dzisiaj przygotowałam dla Was przepis na bardzo proste i szybkie jesienne ciasto- jabłecznik z nutą kokosa. 

Jabłka nie należą do niskowęglowodanowych owoców, ale w odpowiedniej ilości i w połączeniu z innymi składnikami, mogą być podstawą pysznego niskowęglowodanowego deseru.
 

U mnie z dodatkiem śmietanki 36% i odrobiną czekolady- idealne do porannej kawy.

SKŁADNIKI

CIASTO:

– 150 g masła

– 8 jaj 

– 130 g mąki kokosowej (około 1 szklanki)

– 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia, 4 g 

– 10 łyżek wody 

FARSZ JABŁKOWY:

– 500 g jabłek (pozbawione gniazd nasiennych i skórki)

– 1 łyżeczka cynamonu, 5 g 

– 1 łyżka masła, 10 g 

PRZYGOTOWANIE

Jabłka myjemy, obieramy, usuwamy gniazda nasienne, kroimy w niedużą kostkę i smażymy na maśle dodając cynamon. 

Do miski wbijamy jajka i dokładnie miksujemy. Dodajemy stopniowo rozpuszczone, ostudzone masło, mąkę, proszek do pieczenia i opcjonalnie słodzik. Całość dokładnie miksujemy. 

Do ciasta dodajemy stopniowo po jednej łyżce wody, ciągle mieszając. 

Ciasto dzielimy na dwie porcje. Jedną porcję nakładamy na spód naczynia*, na nią układamy podsmażone jabłka i na wierzch kolejną porcję ciasta.

Pieczemy około 25 minut w temperaturze 200° C.

Porcja ciasta to 1/10 całości. 

*Użyłam tortownicy o średnicy około 24 cm. 

Wartość energetyczna porcji:  230,5 kcal, 7,6 g białka, 18,9 g tłuszczów, 7,5 g węglowodanów przyswajalnych

Dodaj komentarz