Fasolka szparagowa w pomidorach (keto, lchf)

Sezon na fasolkę szparagową niedługo rozpocznie się na dobre! Dlatego podzielę się z Wami moim ulubionym przepisem na przygotowanie tego cudownego warzywa. 

Fasolka przygotowana w taki sposób jest bardzo aromatyczna. Może być zarówno samodzielnym lekkim posiłkiem, jak i stanowić dodatek do głównego dania. 

Przepyszne! 

A Wy macie swój ulubiony przepis na fasolkę szparagową?

SKŁADNIKI/ 4 porcje

– 500 g fasolki szparagowej, żółtej lub zielonej 

– 3 duże świeże pomidory obrane i pokrojone w kostkę lub 1 puszka krojonych pomidorów bez skórki (400 g) 

– 3 ząbki czosnku, 15 g 

– 3 łyżki oliwy z oliwek, 30 g 

– świeżo zmielony pieprz, sól, ostra papryka lub chilli w proszku

PRZYGOTOWANIE

Fasolkę obieramy i oczyszczamy. Wrzucamy do zimnej osolonej wody (2 litry) i gotujemy al dente, czyli w zależności od fasolki 5-10 minut. 

Ząbki czosnku obieramy i drobno siekamy. 

W dużej i głębokiej patelni rozgrzewamy oliwę, wrzucamy czosnek i dusimy około 1 minuty. Dodajemy ugotowaną fasolkę i podsmażamy około 3 minut. Przyprawiamy obficie pieprzem i solą. Dodajemy pomidory i paprykę w proszku. Całość dokładnie mieszamy i dusimy około 10 minut. 

Wartość energetyczna całości: 480 kcal, 13 g białka, 32 g tłuszczów, 35 g węglowodanów przyswajalnych

Dodaj komentarz