Menu
Blog

Darmowy jadłospis- dieta niskowęglowodanowa

Darmowy jadłospis dieta lchf niskowęglowodanowa

Jednym z najważniejszych aspektów z życiu człowieka jest zdrowie. Dzięki niemu czujemy się dobrze, jesteśmy sprawni fizycznie i możemy czerpać radość z życia.

Jednak zdrowie nie jest możliwe bez odpowiedniego odżywiania. Zbilansowana dieta poprawia nie tylko wygląd Twojego ciała, ale również kondycję i wydolność całego organizmu. Ponadto odpowiednio dobrane składniki odżywcze poprawiają pamięć i koncentrację- sprawiają, że jesteśmy w ciągu dnia bardziej efektywni.

Moim Pacjentom często zalecam dietę niskowęglowodanową. Jest to dieta, która ogranicza spożycie węglowodanów z równoczesnym wzrostem ilości spożywanych tłuszczów.

Dlaczego często proponuję ograniczyć węglowodany?

Ograniczenie ilość węglowodanów w diecie ma ogromny wpływ na organizm człowieka! Badania naukowe pokazują, że stosowanie diety o obniżonej zawartości węglowodanów u niektórych osób powoduje:

  • spadek ciśnienia tętniczego
  • wzmocnienie metabolizmu energetycznego
  • poprawę pamięci i koncentracji
  • spadek poziomu glukozy i poprawę insulinowrażliwości
  • poprawę wyglądu skóry
  • skuteczną utratę wagi
  • spadek poziomu trójglicerydów
  • zmniejszenie stresu oksydacyjnego

UWAGA! Jadłospis, który dla Ciebie przygotowałam może przyczynić się do poprawy samopoczucia, utraty masy ciała i ogólnej poprawy zdrowia, ale nie zastąpi wizyty u specjalisty- dietetyka lub lekarza. Jest to wersja niespersonalizowana, co oznacza, że nie uwzględnia Twojego stanu zdrowia czy preferencji smakowych.

Jadłospis zakłada 2000 kcal na dobę. Wszystkie posiłki mają taką samą ilość białka, tłuszczu i węglowodanów, co pozwala na dowolność w wybieraniu posiłków zarówno na śniadanie, obiad jak i kolację.

Stosując dietę zawsze pamiętaj o nawodnieniu i odpowiednim poziomie elektrolitów.

Chciałbyś/chciałabyś zastosować ten jadłospis, ale nie wiesz czy jest dla Ciebie?  Zapraszam do kontaktu kontakt@jadietetyk.pl


POBIERZ JADŁOSPIS

Bibliografia:

1. Westman E.C. i in.: Low-carbohydrate nutrition and metabolism, Am J Clin Nutr 2007;86:276–84

2. William S. i in.: A Low-Carbohydrate, Ketogenic Diet versus a Low-Fat Diet To Treat Obesity and Hyperlipidemia, Ann Intern Med. 2004;140:769-777

3. Siri-Tarino Patty W i in.: The American Journal of Clinical Nutrition, 2010, 91: 3 497-499.

4. Westman E. C. i in.: The effect of a low-carbohydrate, ketogenic diet versus a low-glycemic index diet on glycemic control in type 2 diabetes mellitus, Nutrition & Metabolism 2008, 5:36 doi:10.1186/1743-7075- 5-36

5. Poplawski M. M. i in.: Reversal of Diabetic Nephropathy by a Ketogenic Diet, PLoS ONE 6(4): e18604. doi:10.1371/journal.pone.0018604

6. Yancy W.S. i in.: A low-carbohydrate, ketogenic diet to treat type 2 diabetes, Nutr Metab (Lond). 2005; 2: 34. 1. doi: 10.1186/1743-7075-2-34

7. Astrup A. i in.: The role of reducing intakes of saturated fat in the prevention of cardiovascular disease: where does the evidence stand in 2010?, Am. J. Clin. Nutr. 2011;93;684-88,

2 komentarze

  • ola
    12 grudnia 2019 o godzinie 10:25

    niestety plik niedostępny 🙁

    Odpowiedz
    • jadietetyk
      12 grudnia 2019 o godzinie 12:00

      Dziękuje za informację. Błąd już naprawiony 🙂

      Odpowiedz

Zostaw komentarz