Zapraszam do kontaktu | kontakt@jadietetyk.pl

Wpływ słońca na organizm człowieka|Grillowany pstrąg ziołowy z warzywami

Przebywanie na świeżym powietrzu i regularna, bezpieczna ekspozycja na słońce jest niezwykle ważna dla naszego zdrowia. Światło słoneczne może być korzystne w leczeniu wielu chorób. Badania pokazują, że regularna ekspozycja na promieniowanie słoneczne m.in.

– wiąże się ze zmniejszoną częstością występowania raka piersi, prostaty, okrężnicy, odbytnicy i chłoniaka

– zmniejsza ciśnienie krwi

– zmniejsza ryzyko cukrzycy typu II

– zmniejsza częstość występowania udaru, dyslipidemii, astmy i choroby wieńcowej

– zmniejsza ryzyko chorób neurologicznych

– zmniejsza ryzyko chorób autoimmunologicznych

– poprawia samopoczucie poprzez nasilenie produkcji endorfin i serotoniny

Korzystajmy z wiosny i spędzajmy dużo czasu na świeżym powietrzu również jedząc!

Jedzenie na świeżym powietrzu jest dla naszego organizmu o wiele zdrowszą formą spożywania posiłku niż jedzenie w towarzystwie telewizora lub telefonu komórkowego.

Jedzenie na świeżym powietrzu może być szczególnie korzystne dla osób z insulinoopornością i cukrzycą typu II, ponieważ ma korzystny wpływ na wrażliwość na insulinę oraz obniża poziom glukozy we krwi, co osoby z cukrzycą mogą sprawdzić samodzielnie robiąc badania glukometrem- poziom glukozy i insuliny jest zdecydowanie niższy wiosną i latem niż w sezonie jesienno-zimowym.

Nie ma chyba przyjemniejszej formy przygotowania posiłku na świeżym powietrzu niż GRILLOWANIE!

Dlatego podrzucam Wam przepis na pyszny, zdrowy, 30-minutowy obiad z grilla dla osób na diecie ketogennej i nie tylko. Obiad sprawdzi się również jako posiłek dla osób na adaptacji, ale tu polecam zjeść połowę ryby, ze względu na wysoką zawartość białka. 

SKŁADNIKI

– 1 pstrąg (u mnie o wadze ok. 300 g, po odjęciu części niejadalnych 210 g)

– 1 ząbek czosnku, 6 g

– 1/2 średniej cukinii, 150 g

– 6 szparagów, 90 g

– zioła, u mnie kilka gałązkek świeżego tymianku i rozmarynu

– masło, ilość według uznania i potrzeb, u mnie 30 g

PRZYGOTOWANIE

Cukinię kroimy w grubsze plastry. Odcinamy twarde końcówki szparagów. 

Warzywa posypujemy solą, pieprzem i świeżymi ziołami.

Czosnek kroimy w plasterki.

Rybę dokładnie myjemy. Posypujemy solą i pieprzem. Do środka wkładamy 2 gałązki świeżego tymianku i plasterki czosnku. 

Rybę i warzywa grillujemy po 10 min z każdej strony. 

Na całość nakładamy masło. 

Wartość energetyczna porcji: 605 kcal, 43 g białka, 45 g tłuszczów, 7 g węglowodanów przyswajalnych

Dodaj komentarz