Pieczony bakłażan z rozmarynem (keto, lchf)

Dzisiaj mam dla Was jeden z moich ulubionych przepisów na bardzo aromatycznego bakłażana.

Pieczony bakłażan to bardzo prosta w przygotowaniu warzywna potrawa, która może stanowić dodatek do zdrowego posiłku, zarówno na diecie ketogennej jak i wysokowęglowodanowej. 

Pamiętajcie! Warzywa powinny stanowić podstawę każdej diety. 

SKŁADNIKI/ 2 porcje

– 1 bakłażan, 230 g 

– 1 gałązka świeżego rozmarynu

– 1 ząbek czosnku, 6g

– ½ małej papryczki chilli, 4 g

– 3 łyżki oliwy z oliwek

– sól

– świeżo zmielony pieprz 

PRZYGOTOWANIE

Czosnek obieramy, papryczkę chilli myjemy i kroimy w kostkę. Całość przekładamy do moździerza. Dodajemy oliwę, pieprz, sól i listki rozmarynu i całość ucieramy. 

Bakłażana myjemy i osuszamy. Kroimy na pół. Połówki bakłażana nacinamy w kratkę i smarujemy powstałą marynatą.

Bakłażana układamy w blaszce i pieczemy 40 minut w temperaturze 200 stopni. 

Wartość energetyczna całości:  343 kcal, 4 g białka, 31 g tłuszczów, 12 g węglowodanów przyswajalnych

Dodaj komentarz