Zapraszam do kontaktu | kontakt@jadietetyk.pl

Niskowęglowodanowy koktajl chałwowy

Lubicie smak chałwy? Ja uwielbiam! Mogłabym ją jeść w nieograniczonych ilościach.

Niestety skład chałwy leżącej na sklepowej półce pozostawia wiele do życzenia… dlatego ciągle eksperymentuję i szukam alternatywy dla tego cudownego smaku.

I oto jeden z moich chałwowych deserów: NISKOWĘGLOWODANOWY KOKTAJL CHAŁWOWY.

Wystarczą zaledwie 4 składniki i kilka minut.

Dużą zaletą tego przepisu jest fakt, że można go dowolnie modyfikować- możesz użyć innych owoców, a mascarpone zamienić na śmietankę kokosową- smakuje rewelacyjnie!

SKŁADNIKI/ 2 porcje

– pół opakowania mascarpone, ok. 125 g

– 4 łyżki masła sezamowego- tahini, u mnie 50 g

– 200 g mrożonych truskawek

– kostka gorzkiej czekolady 70%, u mnie 6 g

PRZYGOTOWANIE

Truskawki rozmrażam, ale tylko, by zmiękły i dały się zblendować. Blenduję na gładki krem. Mascarpone również blenduję.

W  wysokiej szklance układam warstwami truskawki, mascarpone, tahini, truskawki i na wierzch startą czekoladę. Oczywiście kolejność jest dowolna. Całość możesz wymieszać.

UWAGA! Jeżeli smak samego mascarpone i truskawek nie jest dla Ciebie wystarczająco słodki to możesz do mascarpone, przed blendowaniem, dodać odrobinę ksylitolu lub stewii. 

Wartość odżywcza całości:  873 kcal, 15 g białka, 81 g tłuszczów, 21 g węglowodanów przyswajalnych, 7 g błonnika

Wartość energetyczna porcji: 437 kcal, 7,5 g białka, 40,5 g tłuszczów, 10,5 g węglowodanów przyswajalnych, 3,5 g błonnika 

Proporcja BTW: 1:5,4:2,2

Dodaj komentarz