Zapraszam do kontaktu | kontakt@jadietetyk.pl

Niskowęglowodanowa wieprzowina po chińsku

Niskowęglowodanowa wieprzowina po chińsku poleca się na obiad.

Danie jest bardzo proste i jednogarnkowe, dlatego możemy przygotować je na dwa dni.

Jest też idealnym dowodem na to, że obiad białkowo-tłuszczowy może być bardzo sycący. 

SKŁADNIKI/ 2 porcje

– 300 g mięsa wieprzowego (łopatka/polędwiczka/szynka/schab- makro podane dla łopatki)

– 2 małe marchewki, 70 g

– pędy bambusa, 150 g

– biała część pora, 50 g

– 1 papryka czerwona, 150 g

– 2 ząbki czosnku, 12

– papryczka chilli, 8 g

– kawałek korzenia imbiru, 10 g

– 50 g masła

– łyżeczka sosu sojowego, 5 g

– łyżeczka oleju kokosowego, 10 g

– natka pietruszki

– przyprawy: pieprz, sól, kmin rzymski, mielona kolendra, gałka muszkatołowa

PRZYGOTOWANIE

Mięso dokładnie myjemy i kroimy w cienkie paski.

Papryczkę chilli oczyszczamy z pestek i kroimy w cienkie plastry. Czosnek i imbir ścieramy na tarce o drobnych oczkach lub bardzo drobno siekamy.

Na patelni/ woku rozgrzewamy masło, wrzucamy chilli, czosnek i imbir i dusimy na małym ogniu około 2 minuty. Następnie dodajemy pokrojone mięso i dusimy 15  minut.  Pod koniec przyprawiamy mięso do smaku pieprzem, solą.

W międzyczasie przygotowujemy resztę warzyw: marchewki obieramy i kroimy w słupki, paprykę w kostkę, por w cienkie krążki, natkę drobno siekamy, a pędy bambusa odsączamy z wody.

Do mięsa dodajemy warzywa i dusimy wszystko do miękkości warzyw. Pod koniec dodajemy olej kokosowy, passatę pomidorową i sos sojowy. Doprawiamy przyprawami z listy. Całość dusimy jeszcze 5 min. Dodajemy pietruszkę. 

Wartość odżywcza całości: 1370 kcal, 56 g białka, 118 g tłuszczów, 21 g węglowodanów przyswajalnych

Wartość energetyczna porcji:  685 kcal, 28 g białka, 59 g tłuszczów, 10,5 g węglowodanów przyswajalnych

Dodaj komentarz