Zapraszam do kontaktu | kontakt@jadietetyk.pl

Maślane krewetki z cukinią

Dzisiaj mam dla Was przepis na sycące i aromatyczne 20-minutowe danie, którego głównym składnikiem są krewetki. Danie jest bardzo proste i szybkie, a jego dodatkową zaletą jest to, że sprawdzi się również na adaptacji do ketozy (po odpowiednich modyfikacjach). 

Czy można jeść krewetki na diecie ketogennej?

Oczywiście! Krewetki są dobrym źródłem białka, ale są ubogie w tłuszcze, dlatego należy dobrać odpowiednią ilość krewetek i masła do swojego posiłku.

SKŁADNIKI

– 225 g krewetek białych

– 3 ząbki czosnku, 18 g

– mała papryczka chilli, 5 g

– masło extra, 50 g

– 2 średnie cukinie, 500 g  (pozbawione części niejadalnych ważą około 350 g)

– szalotka, 20 g

– świeżo zmielony pieprz i sól

PRZYGOTOWANIE

Cukinie obieramy i kroimy w cienkie podłużne paski (ja używam obieraczki do warzyw) i wrzucamy do zimnej wody.

Czosnek obieramy, a papryczkę myjemy i oczyszczamy z gniazd nasiennych. Całość drobno siekamy i delikatnie rozgniatamy. Szalotkę kroimy w kostkę lub cienkie półksiężyce.

Na patelni rozpuszczamy około 2/3 masła i wrzucamy pokrojone warzywa (bez cukinii). Całość dusimy około 2-3 minuty i dodajemy krewetki. Krewetki po kilku minutach są już gotowe. Doprawiamy całość pieprzem i solą.  

Na sam koniec dodajemy pozostałą część masła i wrzucamy pokrojoną wcześniej cukinię. Dusimy dosłownie chwilę, tak żeby zachować jędrność cukinii (około 1 minuty).

Danie jest gotowe 🙂

Wartość energetyczna całości:  678 kcal, 56 g białka, 42 g tłuszczów, 19 g węglowodanów przyswajalnych

Wartość energetyczna porcji:  339 kcal, 28 g białka, 21 g tłuszczów, 9,5 g węglowodanów przyswajalnych

Artykuł ma jeden komentarz. Zaparszam do dyskusji

Dodaj komentarz